gaqsupreme.blogg.se

Nicolae steinhardt daruind vei dobandi
Nicolae steinhardt daruind vei dobandi









nicolae steinhardt daruind vei dobandi

Este remarcabil ca si in jumatatea secolului 4 dupa Cristos obiceiul sfant al sabatizarii era inca inradacinat la suficient de multi crestini care aveau ”nevoie” sa fie mustrati prin ”pastorala” anti-divina a Bisericii. Obraznicia incomensurabila a Bisericii a fost si ramane de a-si contrazice fatis Dumnezeul, de a-L ”corecta” si ”scoate de sub influenta nefasta” a evreilor. De aceea a binecuvântat Domnul ziua de Sabat şi a sfinţit-o. Căci în şase zile a făcut Domnul cerurile, pământul, marea şi tot ce este în ele, dar în ziua a şaptea s-a odihnit. dar ziua a şaptea este Sabatul Domnului, Dumnezeul tău să nu faci nici o lucrare nici tu, nici fiul tău sau fiica ta, nici sclavul tău, nici sclava ta, nici vitele tale şi nici străinul care locuieşte în cetatea ta.ġ1. Să lucrezi şase zile şi să-ţi faci toată lucrarea ta,ġ0. Adu-ţi aminte de ziua de Sabat, ca s-o sfinţeşti!ĩ. Oamenii de atunci ai Bisericii si-au permis nelegiuirea de a porunci fix in contra poruncii divine – ”sa se lucreze sambata!” in timp ce Dumnezeu interzisese explicit munca in sabat : Perceput ca randuiala ”ebraica” la concurenta cu randuiala ”crestina” a duminicii, sabatul este explicit si irevocabil anatemizat ca zi de inchinare rivala a duminicii. Polemica acerba dintre Sinagoga si Biserica mai face o victima : sabatul. Este cat se poate de evidenta conjunctura si coloratura virulent anti-iudaica in care aceste canoane au fost emise. 220, 223Īm citat mai sus fragmentele din canoanele sinodului al cincilea local de la Laodiceea (343) referitoare la sabat. Floca, Canoanele Bisericii Ortodoxe ,1992, p. III 197) adauga ca in caz de nevoie sau saracie sau din neaparata necesitate se poate lucra si duminica, si unii caĪrhidiacon prof. Aceasta insemneaza ca nu toti sunt obligati si nu lucreze duminica. I ec.), si sa nu se lucreze (Eusebiu Ist. 66 ap.), sa nu-si plece genunchii la rugaciune (can. Parintii avind in vedere tendinta unor crestini de a serba atit simbata cit si duminica, dispun categoric ca sambata sa se lucreze, iar duminica, ziua Invierii, zi de bucurie, sa nu se posteasca (can. Iar de s-ar gasi ca sint iudaisti, si fie anatema de la Hristos.

nicolae steinhardt daruind vei dobandi

Nu se cuvine crestinilor si urmeze obiceiurilor iudaice si sambata s-o petreaca in repaus, ci si lucreze in ziua aceasta, duminica insa cinstind-o cu deosebire, de le-ar fi cu putinta, sa o petreaca in odihna ca si crestini. Se dispune ca si sambata sa se savirsesca slujbe divine si sa se citeasca din sfinta Evanghelie, si alte carti sfinte, pentru a dezradacina obiceiul la unii crestini de a urma simbata rinduielile ebraice (vezi si can. Sambata, impreuna cu alte Scripturi, si se citeasca si Evanghelia. CANONUL 16: (SI SIMBATA SE FACE SFINTA LITURGHIE)











Nicolae steinhardt daruind vei dobandi